MNVH

 

Kerékpárút-fejlesztés

Foglalkoztatás

Velencei-tó partfal

KÖZADATKERESŐ

Közhírré tétetik

Megújult a Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz összekötő út
2020.10.30. 17:44

Csatlakozva a 2019-ben felújított hat kilométeres szakaszhoz, új, kiváló minőségű útszakasszal bővült a 8106-os Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz összekötő út. A Magyar Falu Program keretében, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. - mintegy 385 millió forintba kerülő - beruházásában megújult négy kilométeres szakasz ünnepélyes átadójára ma került sor Alcsútdoboz határában Gyopáros Alpár, Modern Települések Fejlesztéséért felelős kormánybiztos, Tessely Zoltán, miniszterelnöki biztos, országgyűlési képviselő, Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke, Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója, valamint Tóth Erika, Alcsútdoboz polgármestere és Zólyomi Tamás, Etyek polgármestere részvételével. 



Gyopáros Alpár kormánybiztos beszédében kiemelte, hogy ennek a beruházásnak a sikere is erősen köthető a 2015-ös esztendőhöz, amikor Orbán Viktor miniszterelenök meghirdette a Modern Városok programot. "Öt év telt el azóta, amióta miniszterelnök úr meghirdette ezt a programot, egyúttal a kormány deklarált két fontos célt, ami a magyar úthálózatot illeti: az egyik, hogy belátható időn belül sikerüljön bekötni a megyei jogú városokat a hazai autópályák vérkeringésébe, a másik pedig az, hogy - hasonló módon rövid időn belül - minden magyarországi település számára új útszakaszok építésével, autóval közlekedve 30 percen belül elérhető legyen legalább egy kétszer két sávos autópálya vagy gyorsforgali út. Innen indult a történet, amelynek része ez a mostani új útszakasz is".
Gyopáros Alpár hozzátette, hogy a tavalyi és az idei évben eddig a Magyar Falu Program pályázatainak keretében országosan összesen 900 önkormányzatot tudtak támogatni, több, mint 18 milliárd forint értékben, jellemzően belterületi utak fejlesztésére. Ebből Fejér megyében 50 falu részesült támogatásban 1 milliárd forint értékben, köztük Alcsútdoboz is.
Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, miniszterelnöki biztos köszönetet mondott a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nek, hogy jelen pandémiás helyzetben is lehetővé tette ennek az útszakasznak az átadását, a mostani ünnepi alkalmat. Hangsúlyozta, hogy ebben a nehéz időszakban különösen fontos az a sikerélmény, amit ennek az útszakasznak az elkészülte és átadása generált. "Öröm számunkra ez a pillanat, hiszen azt ünnepelhetjük, hogy amit elterveztünk, azt meg tudtuk valósítani. Köszönöm szépen képviselőtársamnak, kormánybiztos úrnak, hogy itt van velünk, és mindarról, amit a tervezőasztalnál tervezgetünk, annak a megvalósítását a saját tapasztalatai alapján tudja segíteni, illetve ezeket a tapasztalatokat a következő évek tervezésénél fel tudja használni. Itt említeném azt a nemrégiben átadott útszakaszt is Söréd-Csákvár tekintetében, amelynek pont az volt a célja, amiről képviselőtársam beszélt, hogy a megyének az északnyugati részében élők minél gyorsabban elérhessék az M1-es autópályát."
 
Tessely Zoltán rávilágított, hogy míg 2016-ban a magyar lakosság 66 százaléka volt abban a helyzetben, hogy fél órán belül elérhette az autópályát vagy gyorsforgalmi utat, ma már ez az arány 80 százalék, ami komoly előrelépést mutat. A miniszterelnöki biztos szólt az új, ma átadott szakaszról is: "A Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz út öt szakaszra lett tagolva, ebből kettő már befejeződött, egy folyamatban van. Ami már befejeződött, az egyik része bruttó 489 millió forintba került, a másik 600 millió forintba, ami pedig folyamatban van, az egy 72 milliós rövidebb szakasz. Hátra van még két elem: egy 63 millióba kerülő belterületi szakasz, és egy, az Etyek és a település határában található Korda Filmstúdió közötti szakasz 189 millió Ft értékben. Összességében tehát 1 milliárd 614 millió forintról van szó az út teljes egészét tekintve."
Dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke az útszakasz átadása kapcsán az átgondolt településfejlesztési elképzelésekre hívta fel figyelmet, amelyek a sikerek alapját adják: "Ez a mostani útfejlesztés ékes bizonyítéka annak, hogyha átgondolt településfejlesztési elképzelések vannak és megvan az összhang a települési szint, a megyei középszint, az országgyűlés és a kormány között, akkor összehangolt, komoly fejlesztéseket lehet megvalósítani. Külön köszönet azért a nagy mennyiségű támogatásért, amelynek a számadatait már korábban hallhattunk. A Pannónia Szívében vagyunk, és, hogy minden mindennel összefügg, - képviselő úr is említette a 8126-os számú út két héttel ezelőtti átadását -, ki szemelném emelni, hogy itt a fejlesztések egyrészt nemzeti forrásból, miniszterelnök úr, illetve a kormány támogatásából közvetlenül származó forrásokból valósulhattak meg. Amennyiben csak a Pannónia Szíve fejlesztési programról beszélünk, eddig 3,7 milliárd Ft hazai forrásból valósult meg itt a térségben fejlesztés."
Dr. Molnár Krisztián kiemelte, hogy 1 milliárd 412 millió Ft-ból elindult a Váli Örökség turisztikai célú fejlesztés előkészítése is, benne a Vereb-Vál-Gyúró-Etyek úthálózati elem tervezése. A konkrét tervezési munka mintegy nettó 450 millióból fog megvalósulni. Ehhez a projekthez kapcsolódik a váli Ürményi-Dreher-kastély felújítása, nettó 650 millió forintos tervezői költséggel. Mindkét fejlesztési elem tekintetében a közbeszerzések folyamatban vannak.
 
A most átadott útszakaszról: az összekötő út érintett szakaszán a szakemberek megerősítették a burkolatot és a szükséges helyeken pályaszerkezet cserét is végeztek. A megfelelő csapadékvíz elvezetés érdekében helyreállították és kitisztították az útmenti árkokat és átereszeket. A burkolatszint emelkedés miatt szintbe igazították a burkolt útcsatlakozásokat, padkákat és közúti korlátokat is. A kőzúzalékos padkákat beton padkarázókkal egészítették ki. Megújult továbbá a szakasz forgalomtechnikai jelzésrendszere és új, tartós burkolati jeleket festettek fel. További forgalomcsillapítási elemeket is megvalósítottak, mint a burkolatba épített prizmák, a burkolatszéli optikai festés, lassító harántcsíkozás és a sebesség mérséklése érdekében neonkeretes korlátozó táblákat is kihelyeztek. Folyamatban van az összekötő út további, egy kilométeres szakaszának felújítása is, mely a 811-es úti csomópontig tart majd. A felújítás során megújul a burkolat, a padkák és a forgalomtechnikai elemek is.
 
A megújult szakasz csatlakozik a 2019-ben felújított 6 kilométeres szakaszhoz, így a közlekedők már összesen 10 kilométeren, egészen Alcsútdoboz határáig felújított úton közlekedhetnek. A mostani munkálatok során a szakemberek mintegy 2300 köbméter aszfaltot építettek be a szakaszba.
 
Mátay Balázs, Média24

Keresés

Tájékoztatás

Mór-Bodajk kerékpárút

 

Fejér Megyei Értéktár

Vakbarát verzió

 

klímastratégia

EFOP- Felzárkóztatás

 

Választás 2019

 

www.gajavolgy.hu

"NE DŐLJÖN BE"

Magyar Államkincstár

ÁROP